Elektronikus aláírás


A Magyar Könyvvizsgálói Kamara 2020-tól lehetőséget biztosít arra, hogy a független könyvvizsgálói jelentés elektronikus okirat kiállításával és elektronikus aláírással készüljön.


A Molnár és Bányai Könyvvizsgáló Kft. 2022. január 1-től ezen funkciót biztosítani kívánja az ügyfelek számára, ezért az alábbiakban foglaljuk össze az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.


A könyvvizsgálói jelentés kiadásának feltételei összefoglalásképp:


-érvényes könyvvizsgálói megválasztás és megbízási szerződés, továbbá pénzmosási és GDPR nyilatkozat

-elő- és fővizsgálati anyagok hiánytalan teljesítése az audit feltöltő közreműködésével

-a könyvvizsgálati standardoknak megfelelő audit program hiánytalan végrehajtása

-teljességi nyilatkozat, fordulónap utáni események és a kapcsolódó éves beszámoló/egyszerűsített éves beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet, cash-flow és üzleti jelentés)


Amennyiben a jelentés kiadásának a feltételei fennállnak, akkor kérjük egy olyan dátum meghatározását, ami elegendő az aláírások, nyilatkozatok, határidők betartására. Az elektronikus okiratban kiállított és elektronikus aláírással ellátott független könyvvizsgálói jelentés szövegének tartalmaznia kell a könyvvizsgálói jelentés keltezését a standardok előírásaival összhangban. Az elektronikus okiratban készült független könyvvizsgálói jelentés elektronikus aláírásának időpontja (napja) nem térhet el az elektronikus okiratban az előzőek szerint feltüntetett keltezéstől.


Ugyanazon beszámolóról kétfajta (hagyományos papír alapon aláírt és elektronikus) jelentés nem adható ki, ezért kérjük előre egyeztetni a jelentés formáját.


A független könyvvizsgálói jelentésünk Microsec tanúsítvánnyal és időbélyegzővel kerül ellátásra, amiről a tanúsítványt az elektronikus jelentés tartalmazza.