KIVONAT AZ ADÓTÖRVÉNYEK 2025. ÉVKÖZBENI és 2026. ÉVI VÁLTOZÁSAIBÓL


Adózás rendjét érintő változások 

Adategyeztetési eljárás 

Az adategyeztetési eljárást már 2025. január 1. óta alkalmazza az adóhatóság az adatok közötti eltérés tisztázására. 

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.) módosítása értelmében az adózó már az ellentmondást is köteles az adóhatóság felhívására adatszolgáltatás útján tisztázni az erre szolgáló elektronikus felületen, melyre 15 nap áll rendelkezésre. 

Ha az adózó nem tesz eleget kötelezettségének az adóhatóság 300 000 Ft mulasztási bírsággal sújtja, mely nem mérsékelhető. A rendszer a mulasztási bírságot automatizált módon szabja ki, ezért fontos, hogy minden rovatot ki kell tölteni a felületen. 

(Hatályos: 2025. 11. 20.) 

 

Köztartozásmentes adózói adatbázis (KOMA) 

Jelenleg az adózók már az Ügyfélportál (ÜPO) felületéis kérhetik a felvételüket a nyilvános adatbázisba. 

Az Art. változása eredményeképpen az adózók az ÜPO felületén kivonatot is igényelhetnek az adatbázisban szereplés tényéről, amennyiben arra ügyintézés miatt szükségük van. A kivonat hiteles okiratnak minősül. 

(Hatályos: 2026. 10.01.) 

 

A 2025. nyarán megjelent 164/2025. (VI.23.) Kormányrendelet értelmében az állami adóhatóság 2026. december 31-éig biztosíthatja az elektronikus ügyintézést az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramon keresztül (ÁNYK). 

Ennek következtében 2027. január 1-től minden adózási űrlap (kivéve az áfabevallás) az ÁNYK helyett az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) felületen érhető el, és nyújtható be. 

 

A változás következtében az áfabevallást ezen időponttól kezdődően már kizárólag a webes eÁFA felületen vagy gépi interfészen keresztül (M2M) lehet benyújtani. 


Személyi jövedelemadó

Széchenyi pihenő kártya (SZÉP-kártya)  

Az éves rekreációs keretösszeg évi nettó 450 000 Ft marad és továbbra is béren kívüli juttatásként adózik. 

A SZÉP-kártya juttatás ideiglenesen élelmiszerre is beváltható 2025. december 1-től 2026április 30-ig. 

 

Változatlan béren kívüli juttatások: 

  • a Széchenyi Pihenő Kártya juttatás számlájához kapcsolódó Aktív Magyarok alszámlára adott évi max. évi 120 000 forint, ha a munkavállaló jogviszonya egész évben fennáll. 

  • a munkáltató által 35. életévét be nem töltött munkavállalójának adott lakhatási támogatás 

Családi adóalap-kedvezmény 

A családi adóalap-kedvezmény – az eltartottak számától függően – kedvezményezett eltartottanként és jogosultsági hónaponként a duplájára emelkedik két lépcsőben az alábbiak szerint: 


Családi adóalap-kedvezmény

-2025.06.30-ig

2025.07.01-2025.12.31

2026.01.01-től

egy eltartott esetén

66 670 Ft

100 000 Ft

133 340 Ft

kettő eltartott esetén

133 330 Ft

200 000 Ft

266 660 Ft

három és minden további eltartott esetén

220 000 Ft

330 000 Ft

440 000 Ft

tartósan beteg, súlyosan fogyatékos kedvezményezett eltartott esetén

66 670 Ft

100 000 Ft

133 340 Ft

 

További adóalap-kedvezmények: 

CSED, GYED, valamint az örökbefogadói díj adómentessé vált adóalap-csökkentő kedvezménrévén 2025. július 1-től. 

Három gyermeket nevelő anyák 2025. október 1-től, a két gyermeket nevelő anyák pedig 4 lépcsőben 2026. január 1-től (elsőként a 40 év alattiak) érvényesíthetik az adóalap csökkentő kedvezményt az Szja törvényben meghatározott önálló és nem önálló jövedelmeik után. 

A 30. életévük betöltése előtt gyermeket vállaló anyák 2023. január 1. óta mentesülnek a személyi jövedelemadó fizetési kötelezettség alól, de az adómentességük feltételhez volt kötve. 2026. január 1-től megszűnik náluk a jövedelemkorlát, (nemcsak a tárgyévet megelőző év július hónapjára vonatkozóan közzétett nemzetgazdasági szintű bruttó átlagkeresetig jár a kedvezmény), és a gyermekek születési idejétől függő korlátozás.
(Hatályos: 2025.07.01., 2025.10.01. illetve 2026.01.01)
 

 

Adóalap-csökkentés érvényesítési sorrendje 

Mivel 2025-ben és 2026-ban bővült, illetve módosult az adóalap-csökkentő tételek köre, ezért 2026. január 1-től az adóalapkedvezmények érvényesítési sorrendje következő lesz: 

  • 30 év alatti anyák kedvezménye;
  • négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezménye, vagy három gyermeket nevelő anyák kedvezménye, vagy a két gyermeket nevelő anyák kedvezménye;
  • csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj és örökbefogadói díj kedvezménye;
  • 25 év alatti fiatalok kedvezménye;
  • személyi kedvezmény;
  • első házasok kedvezménye;
  • családi kedvezmény. 

 

Adóelőleg-nyilatkozat 

A három- illetve a két gyermeket nevelő anyák kedvezményének érvényesítése miatt tett adóelőleg-nyilatkozat folytatólagosnak tekinthető. Csak akkor kell új nyilatkozat, ha az érvényesítést megalapozó adatokban változás történik. 

A magánszemély a családi kedvezmény, családi járulékkedvezmény érvényesítése érdekében tett adóelőleg-nyilatkozatban is megjelölheti, hogy igénybe kívánja-e venni a gyermekeket nevelő anyák kedvezményét.  

 

Adómentességi jogcímek 

Adómentes a kifizető által biztosított (vásárolt vagy bérelt) - emberi erővel hajtott vagy legfeljebb 750 watt (korábban 300 W) teljesítményű elektromos motorral segített - kerékpár magáncélú használata. A juttatás adható a munkavállalóknak, vezető tisztségviselőknek, megbízási jogviszonyban állóknakilletve a családtagoknak is. 

Nem minősül adómentes juttatásnak a roller, elektromos roller biztosítása magáncélú használata. 

(Hatályos: 2026. 01. 01.) 


 

Társadalombiztosítás 

Társadalombiztosítási járulékok mértéke nem változott 2026-ban:

  • a társadalombiztosítási járulék mértéke 18,5% 
  • a nyugdíjjárulék mértéke 10% 

 

Járulékalapot képező jövedelem megállapításánál alkalmazandó nemzetgazdasági szintű bruttó átlagkereset 2026-ban: 715 765 Ft.

 

Tartós megbízási jogviszony

Olyan megbízási jogviszony, amelyet a foglalkoztató tartós megbízási jogviszonyként jelent be az adóhatóság felé.

A tartós megbízási jogviszony keretében munkát végző személy biztosítottnak minősül. Ez feltétel nélküli biztosítási jogviszonynak minősül, nem kell vizsgálni, hogy a tartós megbízási jogviszony keretében munkát végző magánszemély tárgyhavi járulékalapot képező jövedelme eléri-e a minimálbér 30 %-át, vagy naptári napokra számítva annak harmincad részét.  

Tartós megbízási jogviszony esetén a járulékalap havonta legalább a minimálbér 30 %-a (járulékfizetési alsó határ).

(Hatályos: 2026. 01. 01.)

 

TB kiskönyv

2026. január 1-től a papír alapú tb-kiskönyvet felváltja az elektronikus tb-kiskönyv.

A NEAK a biztosítási jogviszonyokról, valamint az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásairól és a baleseti táppénzről biztosítottanként elektronikus nyilvántartást vezet (e-tb-kiskönyv) az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaihoz kapcsolódó igények érvényesítése céljából.

A kifizetőhelyek az e-tb-kiskönyv adatait elektronikus felületen, a biztosítottak pedig a NEAK által üzemeltetett Betegéletút szolgáltatás keretében kérdezhetik le.

 

A TB kiskönyvet a foglalkoztatónak legkésőbb a foglalkoztatási jogviszony megszűnésekor ki kell adnia a biztosított részére hitelt érdemlő módon igazolva, ezt követően a biztosított őrzi meg a reá irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő 5. év végéig. Ha az igazolvány átadása meghiúsul, az igazolványt a foglalkoztató a biztosítottra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő 5 évig köteles megőrizni.

 

A biztosítotti jogviszony bejelentésére szolgáló T1041-es bejelentő lap helyét a 08E adatlap veszi át. A 08E biztosítotti bejelentőlap időtálló lesz, nem szükséges frissíteni évről évre.  

A 08E bevezeti a jogviszony sorszámozását, mely segít egyértelműen azonosítani a párhuzamos jogviszonyokat.

(Hatályos: 2026. 01. 01.)



Szociális hozzájárulási adó

A szociális hozzájárulási adó mértéke változatlan, 2026. évben is 13 %. 

 

112,5 %-os szabály eltörlése 

Változik a szociális hozzájárulási adó járulékalapjának meghatározása a társas vállalkozók esetében, megszűnik a 112,5%-os szorzó alkalmazása. 

Tartós megbízási jogviszony esetében a szociális hozzájárulási adó alapja megegyezik a társadalombiztosítási járulék összegével. 

 

Egészségügyi szolgáltatási járulék 

Az egészségügyi szolgáltatási járulék havi összege 12 300 Ft-ranapi összege 410 Ft-ra emelkedik. 

(Hatályos: 2026.01.01.) 


Egyszerűsített foglalkoztatás

A mezőgazdasági idénymunka 120 napos időkerete 90 nappal meghosszabbítható, így összesen 210 napra bővül.

Közteherfizetés mértéke:

- az első 120 napra: a tárgyhónap első napján érvényes minimálbér 0,75%-a/nap,

- további 90 napra: a tárgyhónap első napján érvényes 1,125%-a/nap.

Az új szabály csak a 2025. december 31. után megkötött munkaviszonyokra és elvégzett munkanapokra vonatkozik.

 

Rugalmasabbá válnak az alkalmi munkavállalókat érintő szabályok, mivel megszűnik az azonos felek közötti 90 napos éves foglalkoztatási korlát.

Továbbra is alkalmazandó korlát, hogy a munkáltató és a munkavállaló között

- összesen legfeljebb 5 egymást követő naptári napig, és

- egy naptári hónapon belül összesen legfeljebb 15 naptári napig létesíthető alkalmi munkavállalásra irányuló jogviszony

(Hatályos: 2026.01.01.)


Társasági adó

Adókedvezmények

Környezetvédelmi célra irányuló beruházás, felújítás adókedvezménye

A társasági adóról szóló 1996. évi LXXXI. törvénybe (Tao törvény) módosítása értelmében új adókedvezmény vehető igénybe a környezeti károk felszámolására és más meghatározott környezetvédelmi célra irányuló beruházás, felújítás esetén.

A vállalkozások adókedvezményt vehetnek igénybe

  1. a környezeti kár felszámolására (talaj, víz minőségének károsodása),
  2. a leromlott állapotú természetes élőhely rehabilitációjára,
  3. a biológiai sokféleség védelmére vagy visszaállítására,
  4. az éghajlatváltozás hatásaihoz való alkalmazkodás szolgáló természetalapú megoldás végrehajtására

irányuló, jelenértéken legalább 100 millió forint értékű beruházás, felújítás esetén.

 

Elszámolható költségnek minősül

Az 1-2. pontok szerinti beruházás, felújítás esetén a beruházás bekerülési értéke (nem tartalmazhatja a földterület/ingatlan beruházási értékét) és a beruházás eredményeképpen bekövetkező értéknövekedés különbözete, melyet független szakértőnek kell meghatározni.

A 3-4. pontok szerinti beruházás felújítás esetén a beruházás, felújítás bekerülési értéke.

 

Adókedvezmény mértéke nem haladhatja meg, adózónként, beruházásonként az igényelt összes állami támogatással együtt jelenértéken

  1. az 1-2. pont szerinti beruházás, felújítás esetén az elszámolható költség 100%-ának
  2. a 3-4. pont szerinti beruházás, felújítás esetén az elszámolható költség 70%-ának megfelelő megfelelő mértéket,

de legfeljebb 30 millió eurónak megfelelő forintösszeget.

Az adókedvezmény a beruházás, felújítás üzembe helyezését követő adóévben - vagy az adózó döntése szerint a beruházás, felújítás üzembe helyezésének adóévében - és az azt követő 5 adóévben vehető igénybe.

Az adókedvezmény részletszabályait miniszteri rendelet fogja tartalmazni.

 

Az adókedvezmény igénybevételének feltétele, hogy az adózó az adózó a beruházás, felújítás tervezett megkezdése előtt bejelentést nyújtson be az adópolitikáért felelős miniszterhez.

Az adókedvezmény általános csoportmentességi rendelet szerinti állami támogatásnak minősül.

Nem alkalmazható együtt más társasági adóbeli adókedvezménnyel, illetve környezetvédelmi beruházás miatt igénybe vett  fejlesztési adókedvezménnyel.

Nem vehető igénybe, ha a beruházás, felújítás természeti katasztrófa okozta kár helyreállítására irányul.

Az 1-2. pontban írtak esetében az adókedvezmény a környezetkárosodás okozója nem veheti igénybe.

2026. január 1-től megkezdett beruházásokra alkalmazandó.

 

Fejlesztési adókedvezmény

A Tao törvény a környezetvédelem támogatása érdekében a fejlesztési adókedvezményt új jogcímmel bővíti.

Adókedvezmény vehető igénybe a tiszta technológiák gyártási kapacitásának biztosítását szolgáló beruházás üzembe helyezése esetén.

Az adókedvezmény igénybevételének feltétele, hogy az adózó a tevékenységéhez a kereskedelmi forgalomban elérhető legkorszerűbb termelési technológiát használja.

 

Adókedvezmény mértéke nem haladhatja meg jelenértéken a beruházás elszámolt költségének

  • 15%-át Budapesten,
  • 35%-át Budapesten kívüli településen megvalósított beruházás esetén.

 

Az adókedvezményre egyebekben a fejlesztési adókedvezményre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni (pl. bejelentési kötelezettség a beruházás megkezdés előtt az adópolitikáért felelős miniszterhez).

A fejlesztési adókedvezmény ilyen jogcímen csak a 2030. december 31-ig nyilvántartásba vett bejelentésekre vonatkozóan vehető igénybe.

(Hatályos: 2026. január 1.)

 

Egyéb rendelkezések

Társasági adóelőlegek és fizetési kötelezettségek módosításai

A havi adóelőleg fizetési kötelezettség megállapításához szükséges értékhatár 5 millió Ft-ról  20 millió Ft-ra emelkedik.

Ilyen módon negyedévente kötelezett az adóelőleg fizetésre az adóalany, ha az előző adóévi fizetendő adója legfeljebb 20 millió Ft.

Első alkalommal a 2025. adóévi társasági adó összege alapján meghatározott adóelőlegre kell alkalmazni ezt a szabályt, általános esetben elsőként 2026. július 1-től a 2027. június 30-ig tartó időszakra.

A negyedéves adóelőlegfizetésre kötelezett adóalanyok esetében a IV. negyedéves adóelőleg befizetésének határideje a IV. negyedév harmadik hónapjának 20. napja lesz, a 2026. IV. negyedévi adóelőleget tehát 2026. december 20-ig kell megfizetni 2027. január 20. helyett.

(Hatályos: 2026. 01. 01.)

 

Céges kerékpár

Társasági adóban elismert költségnek minősül a dolgozók, vezető tisztségviselő, valamint ezen személyek közeli hozzátartozója számára bármely módon biztosított – kizárólag emberi erővel hajtott vagy legfeljebb 750 Watt (korábbi 300 W) teljesítményű elektromos motorral segített kerékpár vásárlása, átadása, használata valamint a fenntartása és üzemeltetése révén felmerült költség.

(Hatályos: 2025. 06. 20.)


Kisvállalati adó (kiva)

Az adó mértéke 2026. adóévre továbbra is 10 %.

 

Belépési értékhatárok emelkedése

A kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvény (Katv.) módosítása értelmében jelentős mértékben emelkedtek az adónem választására jogosító értékhatárok.

 

A módosítás értelmében azok a vállalkozások választhatják a kivát, amelyeknek

- az adóévet megelőző adóévben elszámolandó bevétele - az eddigi 3 milliárd Ft helyett – a 6 milliárd Ft-ot, valamint

- az adóévet megelőző adóévéről készítendő beszámolójában a mérlegfőösszege – az eddigi 3 milliárd Ft helyett – a 6 milliárd Ft-ot,

- az átlagos statisztikai állományi létszáma - az eddigi 50 fő helyett - a 100 főt várhatóan nem haladja meg.

 

A bevételi határok és az állományi létszám számítása során a társasági adóról szóló törvény szerinti kapcsolt vállalkozások adatait együttesen kell figyelembe venni.

(Hatályos: 2025.12.01.)

 

Kiva megszűnésére vonatkozó értékhatárok emelkedése

A belépési korlátok növelésével összhangban a kiva megszűnését eredményező értékhatárok is emelkednek.

A kiva alanyiság – az eddigi 6 milliárd Ft helyett - a 12 milliárd forintot meghaladó bevételi értékhatár, valamint - az eddigi 100 fő helyett - a 200 főt meghaladó létszámkorlát esetén szűnik meg.

A megszűnés vizsgálatakor mind a létszám korlát, mind a bevételi határ számítása során, azokat nem kell a kapcsolt felek adataival egybeszámítani, elegendő az adóalany saját adatait figyelembe venni.

(Hatályos: 2026. 01.01.)

 

A 112,5 %-os szabály eltörlése

A kiva alapját képező személyi jellegű kifizetések összegének meghatározása során speciális szabály vonatkozik a főfoglalkozású társas vállalkozókra, akiknél az eddigi szabály szerint a garantált bérminimum 112,5 %-át kellett figyelembe venni, ha a fizetésük ennél alacsonyabb.

A Katv. törvény módosítása értelmében ez a 112,5 %-os szabály megszűnik és a garantált bérminimum 100%-át kell figyelembe venni, ha a fizetés ennél alacsonyabb lenne.

(Hatályos: 2026. 01.01.)


Általános forgalmi adó

Belföldi összesítő nyilatkozattal („M” lap) kapcsolatos változás

Az áfabevallások összesítő nyilatkozatán, az „M” lapon kötelező lesz a számlában feltüntetett áthárított adó összege mellett a ténylegesen levonásba helyezett adó összegéről adómérték szerinti bontásban adatot szolgáltatni.

(Hatályos: 2026.07.01.)

 

Online számlaadat-szolgáltatással kapcsolatos módosítás

Ha a jogutód módosítja a jogelőd számláját, akkor az adatszolgáltatásban a jogelőd adószámát is szerepeltetni kell.

Amennyiben a számlát csoportos adóalanyiságban részt vevő vállalkozás bocsátja ki, akkor a csoportazonosító szám mellett kötelező lesz az ügyletben résztvevő tag adószámáról is adatot szolgáltatni. A számlának továbbra sem lesz kötelező eleme a csoporttag adószáma.

 

E-nyugta

Eredetileg már 2025.07.01-től meghatározott tevékenységi körökben a hagyományos nyugta helyett kötelező lett volna az e-nyugta kibocsátása. Az Áfa tv. módosítása következtében ezen időponttól ez nem kötelező még, csak egy lehetőség.

Az e-nyugtát kizárólag elektronikus formában lehet kiállítani, az a nyugtatárba való bekerüléssel lesz kibocsátott, és ott kerül archiválásra.

A vevő a kibocsátott e-nyugtát telefonos vevői alkalmazásban tudja elérni. A vevő kérésére vagy jogszabályban meghatározott esetekben az e-nyugtáról papíralapú másolatot kell rendelkezésre bocsátani.

Az e-nyugta kötelező adattartalma bővebb, mint az eddigi nyugta adattartalom, a többi (kézi, és online pénztárgépes) nyugta adattartalma változatlan.

Az e-pénztárgéppel kiállított nyugták és módosító nyugták adatairól – hasonlóan az online számlaadat-szolgáltatáshoz - valós idejű adatszolgáltatást kell teljesíteni.

(Hatályos:2025. 07.01.)

 

E-pénztárgép

A 8/2025. (III.31.) Kormányrendelet 7. számú mellékletében TEÁOR kóddal meghatározott tevékenységi köröket folytató adóalanyok kötelesek lesznek hardveralapú e-pénztárgépet használni.

Szoftver (vagy felhő) alapú pénztárgépet azok a vállalkozások használhatnak, amelyek nem kötelezettek online pénztárgép használatára.

(Hatályos: 2028.07.01.)

 

Adatszolgáltatás a nyugtáról

A normál kézi nyugtáról és a nyugtával egy tekintet alá eső okiratról az adóalany a kibocsátást követő 3 napon belül köteles adatot szolgáltatni, napi szinten összesítve, adómértékek szerinti bontásban a NAV erre kijelölt felületén.

(Hatályos: 2026.09.01.)

 

Alanyi adómentesség értékhatárának emelkedése

Az alanyi adómentesség jelenleg 18 millió Ft-os felső értékhatára lépcsőzetesen emelkedik: 2026-tól 20 millió Ft-ra, 2027-től 22 millió Ft-ra, 2028-tól pedig 24 millió Ft-ra.

 


 

Egyéb adók

Gépjárműadó

2025. évtől az adómértékek automatikus valorizálásra kerülnek a tárgyévet megelőző év július hónapjára vonatkozó, KSH által közzétett fogyasztóiár-index előző év azonos időszakához viszonyított változásával.

2026. évre a gépjárműadó 4,3 %-kal emelkedik.

 

Cégautóadó

2026. évtől a gépjárműadóhoz hasonlóan a cégautóadó esetén is az adómértékek valorizálására kerül sor.


Cégautóadó alakulása forintban:

 

Teljesítmény

(kW)

„0”–„4” környezetvédelmi osztályjelzések esetén

„6”–„10” környezetvédelmi osztályjelzések esetén

„5”; „14–15”

környezetvédelmi osztályjelzések esetén

 

2025. év

2026. év

2025. év

2026. év

2025. év

2026. év

0–50

37 000

38500

19 000

20000

17 000

17 500

51–90

49 000

51000

24 000

25000

19 000

20 000

91–120

73 000

76000

49 000

51 000

24 000

25 000

120 felett

97 000

101000

73 000

76 000

49 000

51 000

(Hatályos: 2026.01.01.)


Reklámadó

A reklámadó szabályozása jelenleg felfüggesztett állapotban van, a hatályos adómérték 0%. 2026. júliusban azonban újra életbe lép a reklámadó alkalmazása.

Az adó tárgya és annak alanyai a korábbi szabályozáshoz képest nem változnak.

Az adó alapja a reklámközzételből származó éves nettó árbevétel.

Az adó mértéke 2026. július 1-től a reklámközzétevőnél 7,5 %, a reklámot megrendelőnél 5%.

Jelentősen változni fog azonban a szankciórendszer és mulasztási bírság alkalmazása a bejelentkezési kötelezettség és a reklám megrendelője felé történő nyilatkozattatétel elmulasztása esetén.

(Hatályos: 2026.07.01.)

 

Kiskereskedelmi adó:

A kiskereskedelmi adó alanyainak jelent könnyítést az adózási sávok megemelése az adókulcsok változatlanul hagyása mellett. Az adómentes sáv a korábbi 500 millió Ft helyett 1 milliárd Ft-ra emelkedett, a következő két adósáv az 1 és 50 milliárd Ft, illetve 50 és 150 milliárd Ft közé esik, a legfelső adókulcs pedig 150 milliárd Ft felett alkalmazandó.

 

Az új adózási sávhatárok már a 2025. adóévi kötelezettségekre is alkalmazandóak.

Ha a befizetett adóelőlegek összege több mint az új sávhatárok szerint fizetendő adó, akkor a különbözet visszaigényelhető vagy az éves bevallás benyújtásával számolható el.

(Hatályos: 2025. 11. 22.)

 

Illetéktörvény

Visszterhes vagyonátruházási illeték alóli mentesség

Mentes a visszterhes vagyonátruházási illeték alól a telekingatlan forgalmi értékéből a naperőmű, szélerőmű felépítmény forgalmi értékének megfelelő vagyonrész.

 

Ajándékozási illeték alóli mentesség

Mentesül a vállalkozás az ajándékozási illeték fizetése alól a tulajdonos által nyújtott kölcsön végelszámolás keretében történő elengedésekor, ha a végelszámolás a cég törlésével fejeződik be.

Az adóhatóság az illeték megfizetését felfüggeszti, és akkor törli, ha a cégbíróság végzésében helyt ad a cég törlésére irányuló kérelemnek.

Ha a cégbíróság nem törli a társaságot, akkor az ajándékozási illetéket és az eredeti esedékességtől számított késedelmi pótlékot meg kell fizetnie a társaságnak.

(Hatályos: 2026. 01. 01.)